torsdag 21. juni 2012





                       CUPCAKES 

"Mikset sammen disse rålekre cupcakesene i går og er nødt til å dele oppskriften med dere." (Denne  setningen rappa jeg fra en annen blogger for jeg var usikker på hvordan jeg skulle starte dette innlegget)  




100 gram smør (smeltes) 




Blandes sammen med 1, 5 dl. sukker


(Så søtt, sukkerøya i smøret ser litt ut som Australia hvis du legger godviljen til)




2 egg piskes inn


(Jeg har en litt dårlig bakebolle som jeg har kjøpt på min lokale REMA 1000. (Det er tydeligvis også nærbutikken til Steinar Albrigtsen og Erik Solheim. Erik Solheim bruker forresten trillebag når han handler (sweeeet)) Kanten på bollen er litt for butt, dermed får jeg alltid eggeskall i røra.)




250 gram hvetemel må også med 
(Nei, jeg vet ikke hva hvetemelet ser ut som, ferdig med å leke Amelie fra Montmartre)


+ en ts bakepulver




50 ml morsmelk 


(Hvis du ikke har morsmelk kan du bruke morsmelkserstatning, NAN inneholder forresten palmeolje, så du vil kanskje se etter andre merker) 




Dette ser ut som en perfekt røre




Formene fylles 1/3 fulle 




Stekes på 200 grader, midt i ovnen
(Oj! Det lukter.... menneske! Neeida! Det dufter den deilige duften av...av...av...MEGSELV! Neeida! Det lukter muffins!)




Melis og vann blandes sammen på slump. Pyntes med det du vil sånn at det blir supersøtt!  

GOD FORNØYELSE! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar